ВАС ВІТАЄ ГІМНАЗІЯ СЕЛИЩА БРАТСЬКЕ!!!!!!!!!!!!!!!!!

postheadericon Методична робота

Науково-методична проблема, над якою працює гімназія:

“Самореалізація вчителя та учня як основа формування життєвих компетентностей в умовах впровадження в навчально–виховний процес інноваційних технологій”

 

Розв’язувати завдання, поставлені життям перед гімназією, під силу тільки творчим вчителям, людям з високою свідомістю та професійною культурою. Завдання підтримки компетентності педагогічних кадрів вирішується через систему методичної роботи.

Якою ж має бути методична робота? Насамперед вона має сприяти розвитку сучасного стилю педагогічного мислення, відпрацюванню професійних навичок, формуванню готовності вчителя до професійної самоосвіти, самовдосконалення.

Виходячи з цих позицій, ми й намагаємося будувати методичну роботу в гімназії. При цьому вважаємо, що успіх роботи з педагогічними кадрами визначають такі фактори:

  1. Цілеспрямований та обґрунтований вибір змісту методичної роботи, на діагностичній основі.
  2. Визначення чіткої структури методичної роботи залежно від змісту матеріалу, відібраного для підвищення рівня педагогічної майстерності.
  3. Створення в гімназії умов для розвитку творчого потенціалу кожного вчителя ( хороший морально-психологічний клімат у колективі ).
  4. Взаємозв’язок методичної роботи з самоосвітою, атестацією вчителів і курсовою перепідготовкою.

Центром навчальної, науково-методичної роботи з учителями є методичний кабінет гімназії.  Це – робочий куточок. Структура і наповнюваність кабінету продумані і створені так, що матеріали, які є в наявності і зберігаються в ньому, розміщені раціонально і зручно для використання. Мета методичного кабінету – сприяти впровадженню науково-педагогічних знань, нових досягнень у галузі навчання та виховання учнів. Створено і постійно поновлюється банк методичних матеріалів відкритих уроків, виховних заходів, семінарів, конференцій тощо. Методичний кабінет забезпечений комп’ютером та підключений до мережі Інтернет, що дозволяє оперативно забезпечувати учителів необхідними зразками навчально-методичної документації та іншими матеріалами. Зроблено та оформлено ряд тематичних підбірок, брошур, методичних бюлетенів із  різноманітними  матеріалами.

У приміщенні методичного кабінету розміщені інформаційні стенди: «Від атестації до атестації» – стенд, присвяченій важливому кроку до удосконалення професійної майстерності вчителів – атестації; «Сучасний урок» – стенд –допомога вчителеві зорієнтуватись у сучасних освітніх технологіях та підготуватись до ефективного уроку; «Внутрішкільний контроль» – відображення об’єктів внутрішкільного контролю, його мети та плану проведення; «Готуємося до педради» – куточок, який відображує розподіл обов’язків та хід підготовки до чергової педагогічної ради чи іншого методичного захаду; «Методичний вісник» – своєрідна методична стінгазета, яка щомісяця оновлюється методичним бюлетенем раніше спланованої тематики. Звичайно, є у методкабінеті  і портрети та вислови класиків педагогіки,  які надихають педагогічний колектив на удосконалення навчально-виховного процесу.

У гімназії створено сприятливі умови для ефективної науково-методичної роботи, творчих пошуків педагогів. Запроваджуємо різні форми методичної роботи: індивідуальні (консультація, самоосвіта); групові ( методоб’єднання, творчі, динамічні групи ); масові (психолого-педагогічні семінари, семінари-тренінги, методично-оперативні наради, засідання). Також урізноманітнюємо методичну роботу новими методами та формами роботи: експрес-інформація, інформація-шоу (за різними галузями знань), науково-практичні конференції, педагогічні читання, конференція з показом фактичних педагогічних досягнень (форма поширення ППД за допомогою мультимедійних засобів); конференція з обговорення найбільш значущих педагогічних явищ, наукових доповідей, технологій, методик, посібників; конференція оглядова проводиться з однієї чи кількох пов’язаних між собою актуальних проблем; науково-практична конференція – одна з форм теоретичної та практичної підготовки педпрацівників на основі вивчення й узагальнення практичного досвіду; Педагогічні дискусії, педагогічні читання, прес-діалог, прес-реаліз, проблемний стіл, круглий стіл.

Під час проведення місячника педагогічної майстерності (у лютому кожного навчального року)  проходить ряд змістовних та актуальних методичних заходів. В яких приймають усі вчителі гімназії: випуск методичних бюлетенів, проведення  методично – оперативних нарад,   засідання МО, відкритих уроків вчителів гімназії, як майстрів , так і молодих колег, круглі столи, семінари – практикуми, для підвищення теоретичного рівня вчителів проводяться оперативно-методичні наради та багато інших заходів.

Визначенню змісту та форм методичної роботи на основі врахування рівнів професійної компетентності педагогічних кадрів та їх запитів, забезпеченню відповідних умов для функціонування системи методичної роботи як важливої складової неперервної освіти педагогічних кадрів, сприянню розвитку творчого потенціалу педагогів, впровадженню передового педагогічного досвіду, інноваційних педагогічних технологій сприяє  методична рада гімназії, до складу якої входять  7 педагогічних працівників, які мають вищу категорію та педагогічне звання

Робота методичних об’єднань вчителів теж сприяє створенню умов для вдосконалення педагогічної майстерності вчителів.  В гімназії створено такі МО: гуманітарно-естетичного циклу (кер. Доні А.І.), природничо-математичного (кер. Сушко Л.В.), суспільних дисциплін (кер. Петровська Л.М.),  вчителів фізичної культури та захисту Вітчизни  кер.Толстік В.В. ), МО класних керівників (кер. Одинська В.І.). Керівники  МО  докладають зусиль, щоб усе цінне в роботі кожного вчителя змогли побачити колеги і застосовувати в своїй діяльності. МО організовують взаємоконтроль занять, метод роботу і разом з адміністрацією забезпечують інспектування. Це сприяє взаєморозумінню, поєднанню внутрішньо гімназійного контролю та методичної роботи, колективному визначенню мети, планування, безпосередньому виходу на кожного педагога, формуванню потреби в самоконтролі та самоаналізі. Протягом навчального року за окремими планом відбуваються предметні тижні, де активну участь приймають усі члени та керівники МО.

Діяльність МО гімназії спрямована на вирішення таких завдань:

  • Забезпечити засвоєння й використання найбільш раціональних прийомів і методів навчання та виховання учнів;
  • Постійно підвищувати рівень загально дидактичної й методичної підготовки педагогів для організації та здійснення навчально-виховного процесу;
  • Проводити обмін досвідом успішної педагогічної діяльності;
  • Створювати умови для самоосвіти вчителів і здійснювати керівництво творчою діяльністю педагогів.

У внутрішньогімназійній методичній роботі важливе місце займає огляд методичної та психолог-педагогічної літератури, її новинок. Ця форма роботи дає можливість систематично, в лаконічній формі доносити до педагогів найважливішу для них інформацію. З цією метою в гімназії  щомісяця проводяться  оперативно-методичні наради по огляду новинок педагогічної преси  та літератури.

Отже, в нашому навчальному закладі створені належні умови для проведення колективної та індивідуальної методичної роботи, вивченню та поширенню кращого передового педагогічного досвіду, науково-технічної та педагогічної інформації.

Файли для скачування:

 

Організація-методичної-роботи-в-гімназії.ppt

Червень 2018
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
« Тра    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Архіви