ВАС ВІТАЄ ГІМНАЗІЯ СЕЛИЩА БРАТСЬКЕ!!!!!!!!!!!!!!!!!

postheadericon Засідання МО класних керівників

Засідання класних керівників з елементами тренінгу
«Насилля в сім’ї: діти та батьки, коріння та крила. Роль вчителя у попередженні насилля над дітьми».

Однією з актуальних проблем, які стоять перед сучасним українським суспільством є подолання і профілактика будь-яких проявів насильства щодо особистості. Статистика свідчить, що 30-40% всіх насильницьких злочинів відбуваються у сім’ї. За свідченнями дітей, з жорстокістю вони зустрічаються вперше у власній сім’ї, з боку батьків та старших сестер і братів; приблизно в 45-49% сім’ях має місце насильство над дітьми. Якщо врахувати всі погрози, залякування, побиття, то прак¬тично кожна дитина хоч один раз зіштовхувалася з проявами жорстокості, тиску або насильства зі сторони своїх батьків.
У процесі досліджування даної проблеми в гімназії, було проведено засідання класних керівників з елементами тренінгу «Насилля в сім’ї: діти та батьки, коріння та крила. Роль вчителя у попередженні насилля над дітьми».
У своєму виступі ЗДВР Одинська В.І. зазначила : «Безумовно, проблема насильства в сім’ї є досить гострою для України, як і для багатьох інших країн світу. Її небезпечність полягає в тому, що прояви насильства і жорстокість в сім’ї не лише руйнують гармонію і злагоду в родині, а й виступають однією з передумов злочинності, дитячої безпритульності, торгівлі людьми та іншого в суспільстві.
Якісний і кількісний аналіз даних із зареєстрованих випадків сімейного насильства показує наступне:
– насильницькі дії найчастіше відбуваються стосовно жінок і дітей;
– психологічне і фізичне насильства є найбільш розповсюдженими;
– ґвалтівниками найчастіше виступають родичі, а не чужі люди, тобто насильство відбувається в родині;
– потерпілі та їх родичі, як правило, не звертаються в міліцію, а шукають підтримки і допомоги в друзів (але не в родичів) чи в спеціалізованих організаціях;
– насильство зустрічається частіше в родинах, де шлюб зберігається заради дітей;
– сімейне насильство носить циклічний характер, причому замкнуте сімейне коло з залежними членами родини найчастіше є причиною відтворення його в наступних поколіннях.
У процесі допомоги дітям, жертвам сімейного насильства та всім членам сім’ї, де існує дана проблема, особливе місце належить педагогам, діяльність яких спрямована на оптимізацію та подолання причин , наслідків дисгармонії сімейних стосунків.
Одним із методів роботи з молоддю, яка постраждала від насильства в сім’ї є робота з батьками. Зміст її передбачає вирішення таких завдань:
– Формування у батьків спрямованості на пошук найоптимальніших методів виховання.
– Засвоєння психолого-педагогічних знань батьками для підвищення ефективності виховання дітей.
– Збагачення позитивним досвідом дитячо-батьківських взаємостосунків.
Робота педагога в конкретному випадку починається з діагностики, тобто з процедури ідентифікації стану досліджуваного об’єкту з певною групою чи типом соціальних явищ. Тому потрібно знати прямі та опосередковані ознаки, які можуть вказувати на наявність насильства до дитини в сім’ї.»
Класні керівники обмінювались досвідом з даної проблеми, пропонували найефективніші форми і методи роботи з попередження насилля. Підчас тренінгу «Домашнє насильство» вчителі теоретично визначили критерії типів та видів насилля та зрозуміли точність вчинків до жертви насилля. Це дало змогу визначити заходи подолання насилля та виробити алгоритм дії вчителя щодо роботи в цьому напрямку. Потім всі разом переглянули відеосюжети, які доцільно використовувати у роботі з учнями та батьками , щодо попередження насильницької поведінки.
Отже, профілактика сімейного насильства буде найефективнішою при формуванні педагогічної культури батьків, вихованні моральних якостей у дітей та молоді. У свою чергу, це вимагає цілеспрямованої підготовки педагогів щодо запобігання насильству в сім’ї.

Комментарии закрыты.

Листопад 2018
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
« Жов   Гру »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
Архіви